ŠTA JE TO CHIPTUNING

Sve što vas je zanimalo o CHIPTUNINGU - a niste imali koga da pitate!

Kako izgleda proces Chiptuning-a?

Proces obuhvata najprije dijagnostikovanje trenutnog stanja vozila, Dyno testove i očitavanje parametara i snage motora u originalnom stanju. Slijedi modifikacija softvera, nakon čega se serijom konačnih Dyno testova i proverom dijagnostičkih parametara ispituje dobijeni rezultat i vrši kontrola da bi se izbjegle skupe posledice.


Zašto svakom automobilu treba poseban softver?

Ono što se mora naglasiti, ne postoji univerzalni softver koji može da radi i postiže isti efekat u svakom automobilu, jer ni jedan automobil nije u istom stanju, pa ni oni sa fabričke trake. Proizvođačima treba previše vremena i novca da bi individualno razvijali svaki motor. Stoga oni obezbeđuju prostor za modifikaciju. Osnovni alat profesionalne tjunerske kuće je Dyno tester kojim tjuner pre početka bilo kakve modifikacije ispita pravo stanje komponenti motora, a zatim tom stanju prilagodi novi softver.


Koliko traje Chiptuning proces?

Proces profesionalno odrađenog Chiptuninga traje u proseku do 4 sata. Treba imati na umu da se svaki automobil individualno prilagođava i često ga je potrebno više puta testirati dok rezultat ne bude savršen. Vraćamo automobile kada parametre motora dovedemo u željeni, odnosno idealan, položaj.


Da li je Chiptuning štetan za motor?

Ne, osim ako se uradi neprofesionalno sa lošim alatom i lošim mapama. BOBOSPORT Stage 1 remap se radi u sigurnosnim granicama i 100% je pouzdan i garantuje dug životni vek motora. 

Koje su prednosti Chiptuninga?

Prednosti su mnogobrojne, a izdvajamo: - Veće uživanje u vožnji - Bezbednije (sigurnije) preticanje - Više obrtnog momenta (kada je automobil pod teretom, prikolica...) - Manja potrošnja goriva


Koji su nedostaci Chiptuninga?

Može zvučati čudno ali nedostaci ne postoje.   


Koje su posledice za fabričke garancije?

Chiptuning je potpuno nevidljiv za sve dilere i nema razloga za istek garancije. Pored toga:
Remap se u svakom trenutku moze poništiti i vratiti na originalan
Većini proizvođača ne smeta chiptuning ako je profesionalno izveden   


Zašto postoje velike razlike u ceni Chiptuninga?

Tjuneri koji rade sa univerzalnim podešavanjima ne mogu postići isti rezultat kao što se postiže finim podešavanjima. Da bi dobili visok rezultat mnogi previše isforsiraju određene parametre kao što je turbo pritisak, što naravno nije dobro za motor.

Ljudi često pitaju kako to da tjuner X ima isto konjskih snaga kao tjuner Y a košta dosta jeftinije. Odgovor je jednostavan, u pitanju je drugačija modifikacija koja daje približno identičan rezultat, ali razlika je u pouzdanosti, voznim osobinama, potrošnji goriva itd. Jeftinije je u ovom slučaju skuplje.

Softver automobila je cjelina u čiji razvoj fabrike ulazu milione evra, a Vama neko nudi modifikaciju istog za par desetina evra i pri tom ima zaradu.

Osnovni alat profesionalne tuning kuće su Dyno testeri poslednje generacije i najsavremenija kompjuterska oprema vrhunskih proizvođača, a to nije jeftina investicija. Zainteresovani klijent se pre svega mora dobro raspitati za reputaciju i postupak rada tjunerske kuće.

TIPOVI REMAPA

Chiptuning može biti odrađen na nekoliko načina u zavisnosti od modela vozila.

OBD je najjednostavniji i najčešće korišćen način čitanja i upisivanja memorije motornog računara (ECU-A). Bobosport će kroz dijagnostički port (OBD) isčitati vaš motorni računar, a posle modifikacije na softveru ,upisati modifikovan softver sa poboljšanim performansama. 

Prednosti OBD čitanja i pisanja su:

  1. Nema skidanja motornog računara,
  2. Nema lemljenja na ploči,
  3. Brzo i jednostavno vraćanje na fabrička podešavanja.

Ovaj vid čitanja i upisivanja motornog računara je vrlo čest na vozilima novije generacije, zahteva skidanje motornog računara sa vozila. Za ovu vrstu isčitavanja i upisivanja koristi se BDM port koji se nalazi na štampanoj ploči a na njega se konektujemo pomoću specijalnih adaptera koji su namenjeni za naše uređaje.

Čitav postupak se odrađuje na "stolu" i određeni modeli ECU-a zahtijevaju letovanje na ploči         

Danas je sve vise motornih računara opremljeno sa dodatnim zaštitama, Ovakvi vidovi zaštite ne dozvoljavaju OBD čitanje a ni pisanje na određenim računarima.

Za ovakav vid rada je potrebno skinuti računar sa vozila, a zatim se  ECU mora otključati u BOOT mode-u. Ovaj postupak zahteva skidanje motornog računara sa vozila, zatim otvaranje, i letovanje na ploči.

Ovakav način isčitavanja i upisivanja softvera se radi na starijim vozilima recimo od 95. do 2000 godine.

Eprom je memorijsko kolo koje se mora skinuti sa ploče računara, zatim se isčitava sa EPROM programatorima, za ovu proceduru je takođe potrebno skinuti motorni računar sa vozila.

Ovaj način zahteva malo više vremena jer je neke EPROME prilikom programiranja potrebno i zameniti sa novim.

TOP